Aberlour 12 års double cask matured
For fanden, det er sgu da whisky, vi snakker om her, så hvis du nu lukker spalten og hiver halmen ud af ørene, så skal jeg fortælle dig en super banal historie om en helt ualmindelig fabelagtig fed whisky, der bare siger spar to til alt det skide billige tilbudssprøjt, der giver sig ud for at være din såkaldte whiskysamling. Det kan måske imponere onkel Bent at have tre smagsvarianter af Johnny Fodsved, men det imponerer den ondelyneme mig ikke. Jeg snakker sgu whisky - rigtig whisky, sgu!!! Og når den her whisky rammer dine smagsorganer, så er det lige præcis det, det drejer sig om. Whisky er ikke en tørstslukker, ej heller er det en sodavandsblander for pattebørn. Whisky er fandeme sjæl og krop, det er hygge og samvær, det er nærvær og nerve, det er en uendelig sommeraften på terrassen. Whisky er ikke for sjov, men en eviggyldig sandhed, der lægger sig i dit sind som selve meningen med tilværelsen. Det er livets vand, så ærligt talt - bare luk røven og nyd den.
Aromaer: Frugt, honning, sommer æbler i skuret ,sødme,
Nuancer: Rav,
Førstehåndsindtryk: Vandig, peber , blød og champange brus
Smage: Vandig, blød og rar, Fjer let
Smagsnoter, vurdering og poetisk smagstekst © Whiskyklanen.dk